Śliwki suszone w całości i sok z suszonych śliwek… Owoce dla wszystkich grup wiekowych

Tradycja podawania śliwek suszonych i soku z suszonych śliwek jest obecnie powszechna, jak nigdy dotąd, ponieważ dietetycy i pracownicy gastronomii poszukują źródeł naturalnej żywności w celu rozwiązania problemów żywieniowych. Jednym z tych problemów jest kondycja przewodu pokarmowego, ponieważ śliwki suszone i sok ze śliwek od dawna kojarzą się z lekami na zaburzenia żołądkowo-jelitowe.

Niektórzy przypisują im funkcję przeczyszczającą za sprawą zawartości błonnika w suszonych śliwkach. 100 g tych owoców zawiera 7,1 g błonnika, a spożywanie 100 g suszonych śliwek dziennie przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania jelit. Natomiast sok z suszonych śliwek uważa się za skuteczny środek poprawiający funkcjonowanie jelit, chociaż zawiera niewiele błonnika pokarmowego, chyba że produkt zawiera miąższ.

Porcja 100 g suszonych śliwek zawiera 15,1 g sorbitolu, alkoholu cukrowego uważanego za osmotyczny środek przeczyszczający w dawkach większych niż 20 g. Poziom sorbitolu przekraczający tę ilość wymaga oznakowania produktu ostrzeżeniem o możliwości wystąpienia biegunki. Zawartość sorbitolu w porcji 100 g suszonych śliwek lub soku ze śliwek jest poniżej tego poziomu.

Więcej informacji na temat suszonych śliwek i zdrowia układu pokarmowego można znaleźć w dziale Informacje i badania żywienia na tej stronie.

Sprawdź naszą stronę z informacjami o produkcie i biuletyny technologiczne dotyczące specyfikacji produktu.