Wartości odżywcze

Wartości odżywcze

Suszone śliwki to obecnie jedyny naturalny, pełnowartościowy suszony owoc, co do którego Komisja Europejska wydała oświadczenie. Spożywanie 100g śliwek kalifornijskich dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety oraz zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.

Błonnik spożywczy

Suszone śliwki stanowią znakomite źródło błonnika, dostarczając go ok. 7g/100g, co stanowi prawie jedną czwartą zalecanej dziennej dawki wynoszącej 30g

Tłuszcz

Suszone śliwki naturalnie nie zawierają tłuszczów, w tym tłuszczów nasyconych. Ograniczenie spożycia tłuszczów nasyconych pozwala zachować prawidłowy poziom cholesterolu we krwi

Cukier

Suszone śliwki mają słodki smak, ale nie są dosładzane, zawierają jedynie cukry występujące naturalnie

Sól/sód

Suszone śliwki naturalnie nie zawierają soli/sodu. Ograniczenie spożycia sodu (soli) pomaga zachować prawidłowe ciśnienie krwi

Witamina K

Suszone śliwki zawierają dużo witaminy K, która:

 

  •     wspiera zachowanie zdrowych kości
  •     odgrywa rolę w prawidłowej krzepliwości krwi

Witamin B6

Suszone śliwki stanowią źródło witaminy B6, która:

  • wspiera prawidłowe funkcjonowanie systemu nerwowego
  • przyczynia się do zachowania zdrowia psychicznego
  • pomaga w produkcji czerwonych krwinek
  • wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu immunologicznego
  • pomaga pokonać uczucie zmęczenia
  • pomaga utrzymać normalny poziom hormonów
  • wspiera prawidłowe pozyskiwanie energii z żywności
  • przyczynia się do prawidłowej syntezy cysteiny
  • przyczynia się do prawidłowego metabolizmu homocysteiny
  • przyczynia się do prawidłowego metabolizmu białka i glikogenu

Potas

Suszone śliwki zawierają wiele potasu, który:

  • pomaga mięśniom w prawidłowej pracy
  • pomaga zachować prawidłowe ciśnienie krwi
  • wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego

Miedź

Suszone śliwki stanowią źródło miedzi, która:

  • wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego
  • pomaga zachować dobry wygląd włosów
  • wspiera prawidłowy transport żelaza w organizmie
  • pozwala zachować zdrowy wygląd skóry
  • wspiera normalne funkcjonowanie układu immunologicznego
  • jest przeciwutleniaczem, odgrywającym rolę w ochronie komórek organizmu przed uszkodzeniem oksydacyjnym
  • wspiera prawidłowe uwalnianie energii z żywności
  • przyczynia się do zachowania zdrowej tkanki łącznej

Mangan

Suszone śliwki stanowią źródło manganu, który:

  • wspiera zachowanie prawidłowego stanu kości
  • jest przeciwutleniaczem, odgrywającym rolę w ochronie komórek organizmu przed uszkodzeniem oksydacyjnym
  • wspiera prawidłowe uwalnianie energii z żywności
  • przyczynia się do prawidłowego rozwoju tkanki łącznej

Trawienie

Suszone śliwki przyczyniają się prawidłowego funkcjonowania jelit. Korzystny efekt można uzyskać spożywając 100g suszonych śliwek dziennie

Suszone śliwki zawierają węglowodany

Węglowodany przyczyniają się do:

  • zachowania prawidłowego funkcjonowania mózgu, jeżeli dawka dzienne węglowodanów ze wszystkich źródeł wynosi 130g

Suszone śliwki i zdrowie kości

Suszone śliwki zawierają składniki odżywcze, które wspierają utrzymanie zdrowia kości.

  • Suszone śliwki zawierają dużo witaminy K, która wspiera utrzymanie zdrowia kości oraz pomaga zachować prawidłową krzepliwość krwi
  • Suszone śliwki stanowią źródło manganu, który wspiera zachowanie zdrowych kości i odgrywa rolę w ochronie komórek organizmu przed uszkodzeniem oksydacyjnym
  • Suszone śliwki zawierają dużo potasu, który pomaga mięśniom w prawidłowej pracy
  • Suszone śliwki stanowią źródło witaminy B6, która pomaga tworzyć zdrowe czerwone krwinki i zachować prawidłowe poziomy hormonów
  • Suszone śliwki stanowią źródło miedzi, która pomaga wspierać prawidłowy transport żelaza w organizmie i odgrywa rolę w ochronie komórek organizmu przez uszkodzeniem oksydacyjnym
Śliwki kalifornijskie Zawartość składnika w 100g
Wartość energetyczna 989 kJ/ 234 kcal
Tłuszcze 0 g
w tym
– nasycone 0 g
Węglowodany 57 g
w tym
– cukry 38 g
– poliole 12 g
Błonnik 7.1 g
Białko 2.2 g
Sól 0 g
Witaminy i minerały Zawartość składnika w 100g % Referenccyjna wartość spożycia na 100 g
Witamina K 60 µg 79
Witamina B6 0.21 mg 15
Potas 732 mg 37
Miedź 0.28 mg 15
Mangan 0.30 mg 57 g

 

Więcej informacji

Znajdź więcej zasobów dotyczących zdrowia i odżywiania

Centrum zasobów Powrót do Odżywianie i Zdrowie