Status super-żywności

Status super-żywności

Istnieje wiele ważnych powodów, dla których suszone śliwki zyskały prestiżowy tytuł „superfood”, dzięki któremu są regularnie rekomendowane przez dietetyków i specjalistów ds. żywienia.

Zdrowe funkcjonowanie układu trawiennego

Na początku, po sześciu latach badań naukowych, niezależni eksperci z Komisji Europejskiej potwierdzili ludową mądrość przekazywaną z pokolenia na pokolenie, że bogate w błonnik suszone śliwki są korzystne dla funkcjonowania układu trawiennego. W rzeczywistości suszone śliwki są aktualnie jedynym suszonym owocem, który uzyskał potwierdzone oświadczenie zdrowotne w całej Europie, co potwierdza że jest silnym graczem w kategorii zdrowej żywności. Oświadczenie zdrowotne Komisji Europejskiej potwierdza, że spożywanie 100g śliwek kalifornijskich (ok. 8-12) dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.

Zdrowie kości

Pojawia się również coraz większa liczba badań przeprowadzonych wśród kobiet po menopauzie sugerujących, że codzienne spożywanie porcji śliwek kalifornijskich może przyczyniać się do lepszego zdrowia kości, ponieważ spowalnia utratę masy kostnej. Potrzebne są dalsze badania w tym zakresie, by potwierdzić te ekscytujące wyniki, a California Prune Board współpracuje z badaczami, by dokładnie zbadać mechanizmy, dzięki którym suszone śliwki mogą wpływać na zdrowie kości. Wiemy już, że suszone śliwki zawierają wiele witaminy K oraz stanowią źródło manganu, o których już wiadomo, że przyczyniają się do zachowania zdrowia kości.

Zdrowie serca

Suszone śliwki naturalnie nie zawierają tłuszczów (w tym tłuszczów nasyconych), a porady medyczne sugerują, że ograniczenie spożycia tłuszczów nasyconych przyczynia się do zachowania normalnego poziomu cholesterolu we krwi, co ma zasadnicze znaczenia dla zdrowia serce. Nie zawierają również soli ani sodu, a wiemy, że ograniczenie spożycia sodu przyczynia się do utrzymania normalnego ciśnienia krwi.

Gdyby powyższe powody jeszcze nie były wystarczające, by zachęcić do konsumpcji suszonych śliwek, śliwki kalifornijskie zawierają wiele składników odżywczych, autoryzowanych w UE, posiadają określone cechy zdrowotne, takie jak:

SUSZONE ŚLIWKI SĄ ŹRÓDŁEM MIEDZI,
która przyczynia się do prawidłowego transportu żelaza w organizmie

SUSZONE ŚLIWKI ZAWIERAJĄ DUŻO POTASU,
który przyczynia się do normalnego funkcjonowania mięśni i pozwala zachować normalne ciśnienie krwi

SUSZONE ŚLIWKI SĄ ŹRÓDŁEM MANGANU I MIEDZI,
które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie tkanki łącznej i chronią komórki przed stresem oksydacyjnym

SUSZONE ŚLIWKI ZAWIERAJĄ DUŻO WITAMINY K,
odpowiadającej za prawidłową krzepliwość krwi

SUSZONE ŚLIWKI SĄ ŹRÓDŁEM WITAMINY B6,
która przyczynia się do prawidłowego powstawania komórek krwi

Suszone śliwki zawierają miedź i witaminę B6, która przyczynia się do normalnego funkcjonowania systemu odpornościowego organizmu. Miedź, witamina B6 i potas znajdujące się w suszonych śliwkach przyczyniają się również do prawidłowego funkcjonowania sytemu nerwowego. Co więcej, witamina B6 może pomóc pokonać poczucie zmęczenia, a miedź przyczynia się do zdrowego funkcjonowania skóry i włosów.

Powrót do Odżywianie i zdrowie