Centrum zasobów

×

Prasa Branżowa

Śliwki kalifornijskie – ważna nie tylko cena!

Śliwki kalifornijskie – ważna nie tylko cena!

We wrześniu br. na zaproszenie California Prune Board, do Europy przyjechał wybitny amerykański badacz, dr Bahram H. Arjmandi z Florida State Univeristy. W czasie spotkania prasowego w Warszawie naukowiec podzielił się wynikami badań wskazując, że spożywanie śliwek kalifornijskich może mieć pozytywny wpływ na zdrowie kości.

We wrześniu br. na zaproszenie California Prune Board, do Europy przyjechał wybitny amerykański badacz, dr Bahram H. Arjmandi z Florida State Univeristy. W czasie spotkania prasowego w Warszawie naukowiec podzielił się wynikami badań wskazując, że spożywanie śliwek kalifornijskich może mieć pozytywny wpływ na zdrowie kości.

Pobierz

MniejWięcej
Kalifornijczycy kontynuują inwestycje w Polsce

Kalifornijczycy kontynuują inwestycje w Polsce

California Prune Board wystartowała z drugą edycją programu komunikacyjnego dla polskiego rynku, służącego podniesieniu zainteresowania konsumentów śliwkami kalifornijskimi. To bardzo dobra wiadomość dla firm, które sprzedają śliwki kalifornijskie w Polsce. Dane dla polskiego rynku są optymistyczne. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board, obecnie 42 proc. respondentów kupuje śliwki suszone co najmniej raz w miesiącu. A co [...]

California Prune Board wystartowała z drugą edycją programu komunikacyjnego dla polskiego rynku, służącego podniesieniu zainteresowania konsumentów śliwkami kalifornijskimi. To bardzo dobra wiadomość dla firm, które sprzedają śliwki kalifornijskie w Polsce.

Dane dla polskiego rynku są optymistyczne. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board, obecnie 42 proc. respondentów kupuje śliwki suszone co najmniej raz w miesiącu. A co najważniejsze, 30 proc. badanych deklaruje, że w przyszłości zamierza kupować więcej tych owoców. Zatem polski rynek daje szansę generowania wzrostów sprzedaży suszonych śliwek z Kalifornii.

„Polscy konsumenci doceniają kalifornijską jakość, co potwierdzają badania, z których wynika, że dla blisko 70 proc. respondentów kalifornijskie pochodzenie śliwek suszonych stanowi zaletę. Branża śliwek suszonych z Kalifornii widzi wielki potencjał polskiego rynku bakalii oraz docenia działania partnerów biznesowych, którzy znakomicie na nim funkcjonują” – mówi Mark Dorman, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Kalifornijczycy już od zeszłego roku prowadzą działania skierowane na wsparcie biznesu śliwek suszonych nad Wisłą. W okresie od października 2014 do lipca 2015, z powodzeniem została przeprowadzona pierwsza edycja kampanii informacyjnej „Przyjaciółka z Kalifornii”, która swoim zasięgiem objęła ponad 12 mln odbiorców (dane Instytutu Monitorowania Mediów i SentiOne). Wśród podjętych działań można wyróżnić:  przeprowadzenie badania „Style odżywiania wśród Polek”, wydanie wspólnie z polskimi blogerkami e-booka: „Śliwka kalifornijska na 16 sposobów” czy publikacja ponad 50 przepisów kulinarnych, opracowanych z ekspertami kulinarnymi.

„Polska jest dla California Prune Board jednym z kluczowych rynków. Wierzymy, że nasze zaangażowanie, jakie wyrażamy w inwestycjach w badania, komunikację oraz promocję, są dla naszych partnerów biznesowych oraz konsumentów wartością dodaną do jakości premium, jaką na co dzień odnajdą w śliwkach suszonych z Kalifornii” – mówi Mark Dorman.

W sierpniu br. wyruszyła druga edycja programu komunikacyjnego, który można śledzić w mediach i w Internecie. Opublikowany został także e-book„Smaki z klasą”, w którym rodzice  znajdą pomysły na pyszne, a jednocześnie zdrowe potrawy szkolne ze śliwką kalifornijską. We wrześniu Polskę odwiedzi wybitny amerykański naukowiec dr Bahram H. Arjmandi z Florida State University, który prowadzi szereg badań nad wpływem suszonych śliwek na zdrowie kości. Ponadto kolejne miesiące będą obfite w liczne spotkania z przedstawicielami mediów, aktywne działania w mediach społecznościowych, obecność na targach branżowych, publikacje przepisów kulinarnych i wyników badań oraz wiele innych.

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez brytyjską firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000 w wieku 16-64 lat, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w styczniu 2015 metodą CAWI.

Pobierz

MniejWięcej
Idą dobre czasy dla sprzedawców śliwek kalifornijskich

Idą dobre czasy dla sprzedawców śliwek kalifornijskich

Moda na zdrowe odżywianie oraz rosnące zainteresowanie Polaków tematami kulinarnymi sprzyja sprzedawcom śliwek kalifornijskich. Z przeprowadzonego przez California Prune Board badania wynika, że blisko 1 na 3 badanych zamierza zwiększyć konsumpcję śliwek suszonych. Obecnie 1/4 respondentów spożywa te suszone owoce przynajmniej raz w tygodniu.

Moda na zdrowe odżywianie oraz rosnące zainteresowanie Polaków tematami kulinarnymi sprzyja sprzedawcom śliwek kalifornijskich. Z przeprowadzonego przez California Prune Board badania wynika, że blisko 1 na 3 badanych zamierza zwiększyć konsumpcję śliwek suszonych. Obecnie 1/4 respondentów spożywa te suszone owoce przynajmniej raz w tygodniu.

Pobierz

MniejWięcej