Centrum zasobów

×

Prasa Branżowa

California Dream w Warszawie!

California Dream w Warszawie!

Współpraca California Prune Board z cukiernią Odette zaowocowała pojawieniem się na rynku nowego, czekoladowego deseru ze śliwką kalifornijską – California Dream. Limitowana edycja ciastka jest dostępna w cukierniach Odette oraz Odette Tea Room do 10 czerwca.  Na całym świecie producenci żywności, szefowie kuchni oraz cukiernicy odkrywają liczne korzyści wynikające z zastosowania w swoich recepturach i procesach suszonej śliwki kalifornijskiej. Ten [...]

Współpraca California Prune Board z cukiernią Odette zaowocowała pojawieniem się na rynku nowego, czekoladowego deseru ze śliwką kalifornijską – California Dream. Limitowana edycja ciastka jest dostępna w cukierniach Odette oraz Odette Tea Room do 10 czerwca. 

Na całym świecie producenci żywności, szefowie kuchni oraz cukiernicy odkrywają liczne korzyści wynikające z zastosowania w swoich recepturach i procesach suszonej śliwki kalifornijskiej. Ten trend dociera również do Polski. Od początku maja br. w cukierni Odette w Warszawie, dostępny jest unikalny deser z dodatkiem suszonej śliwki z Kalifornii. Warszawska pracownia oferuje wykwintne desery klasy premium. Pod nazwą ciastka California Dream kryje się czekoladowy biszkopt z marmoladą ze śliwek kalifornijskich, czekoladowym ganache oraz macerowanymi śliwkami kalifornijskimi w Earl Grey. Limitowana edycja deseru dostępna jest w sprzedaży do 10 czerwca.

Produkty w Europie

Bardzo się cieszymy, że możemy w Polsce zaprezentować ciekawy projekt kulinarny. Od kilku lat podobne inicjatywy prowadzimy z powodzeniem w całej Europie m.in. w Wielkiej Brytanii z cukiernikiem Paul A. Young, którego najnowszym dziełem jest czekoladowa pralina z kozim serem i śliwką kalifornijską. Także we Włoszech szefowie kuchni i mistrzowie cukiernictwa regularnie tworzą nowe produkty z kalifornijskim owocem.” – mówi Maxine Broderick, European Marketing Manager, California Prune Board (Europe).

Kalifornijska inspiracja branży spożywczej

Suszone śliwki kalifornijskie stosowane są w branży spożywczej nie tylko w postaci całego owocu. Branża profesjonalistów może również korzystać z naturalnych produktów pochodnych jak: pasta, koncentrat, puree a nawet proszek z suszonych śliwek kalifornijskich. Pod względem smaku, jak i formy śliwki kalifornijskie znajdują nieograniczone zastosowanie w branży spożywczej. Są między innymi idealnym i zdrowym składnikiem w wyrobach piekarniczych, czekoladowych, mlecznych czy mięsnych a także zdrowej żywności fit. Ponadto śliwki kalifornijskie dzięki naturalnie występującej słodyczy i lekko kwaskowatym smaku mogą być użyte zarówno w daniach słodkich jak i słonych.

Od 2014 roku California Prune Board, organizacja reprezentująca branżę śliwki kalifornijskiej prowadzi w Polsce szeroko zakrojone działania marketingowe wspierające i promujące zalety naturalnej i kulinarnie wszechstronnej śliwki kalifornijskiej.

 

Pobierz

MniejWięcej
65 lat znakomitości w branży

65 lat znakomitości w branży

California Prune Board, organizacja reprezentująca branżę śliwki kalifornijskiej, uznawana za największego światowego producenta suszonej śliwki, świętuje swoje 65. urodziny. Wraz z początkiem jubileuszowego roku organizacja ogłasza największy w historii projekt badań klinicznych nad związkiem pomiędzy spożywaniem śliwek suszonych a zdrowiem kości[1]. Obecnie suszona śliwka jest jedynym suszonym owocem, który uzyskał autoryzowane oświadczenie zdrowotne w Europie o pozytywnym wpływie na funkcjonowanie [...]

California Prune Board, organizacja reprezentująca branżę śliwki kalifornijskiej, uznawana za największego światowego producenta suszonej śliwki, świętuje swoje 65. urodziny.

Wraz z początkiem jubileuszowego roku organizacja ogłasza największy w historii projekt badań klinicznych nad związkiem pomiędzy spożywaniem śliwek suszonych a zdrowiem kości[1]. Obecnie suszona śliwka jest jedynym suszonym owocem, który uzyskał autoryzowane oświadczenie zdrowotne w Europie o pozytywnym wpływie na funkcjonowanie układu trawiennego[2].

Komentując 65. rocznicę działalności organizacji Executive Director w California Prune Board, Donn Zea mówiZmiany na rynku spożywczym wpłynęły na naszą strategię. Gdy rynek suszonych śliwek miał mniej konkurentów, a wymagania konsumentów były inne, komunikacja opierała się na promowaniu smaku suszonej śliwki kalifornijskiej. Jednak zmieniające się nawyki żywieniowe spowodowały, że skierowaliśmy naszą uwagę na wszechstronność, użyteczność i funkcjonalność produktu. Ważne, aby za określeniem „zdrowy produkt” stały rzetelne badania potwierdzające jego pozytywny wpływ na zdrowie. Inwestujemy czas w budowanie relacji z dietetykami i specjalistami w dziedzinie żywienia, którzy pomagają nam lepiej porozumieć się z osobami ceniącymi zdrowe odżywianie. Ponadto nasza współpraca ze znakomitymi szefami kuchni i cukiernikami w całej Europie pozwala ukształtować nowoczesne spojrzenie na suszoną śliwkę. W przyszłości będziemy rozwijać współpracę z ekspertami kulinarnymi oraz prezentować różnorodność kulinarną śliwki kalifornijskiej.

Nowe obszary komunikacji

W ciągu swojej 65-letniej historii California Prune Board promowała najwyższą  jakość suszonej śliwki kalifornijskiej i kultywowała 150-letnią tradycję uprawy przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Sadownicy z Kalifornii wypracowali optymalne warunki uprawy, niepowtarzalne metody produkcji i zbiorów oraz wysokie standardy bezpieczeństwa żywności. Od 1986 roku California Prune Board rozszerzyła swoją działalność o inwestycje w nowatorskie badania nad  właściwościami odżywczymi i zdrowotnymi suszonej śliwki. Zapewniły one owocowi mocne miejsce w kategorii produktów superfood. W ostatnich latach suszona śliwka kalifornijska, znana jako zdrowa przekąska, zaczęła zyskiwać reputację jako niezwykle wszechstronny i wygodny w zastosowaniu owoc w kuchni.

Od 2014 r. California Prune Board prowadzi na polskim rynku kampanię „Przyjaciółka z Kalifornii” na rzecz umacniania polskiego rynku śliwki kalifornijskiej. W 2016 r. kampania została wyróżniona w najważniejszym polskim konkursie branży PR – Złote Spinacze, otrzymując najwyższą nagrodę przyznaną w tym roku przez Jury w kategorii sektor spożywczy – Srebrny Spinacz. Dodatkowo kampania znalazła się w gronie trzech najlepszych projektów wyróżnionych w kategorii efektywność.

[1] Badania będą skoncentrowane na zbadaniu właściwości odżywczych suszonych śliwek w odniesieniu do zdrowia kości u kobiet po menopauzie. Badania prowadzone na Penn State University skoncentrowane są na poszukiwaniu dodatkowych dowodów do badań, które już zostały opublikowane.

[2] Spożywanie 100g śliwek suszonych (ok. 8-12) dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.

 

Pobierz

MniejWięcej
Śliwka kalifornijska obowiązkowa na święta

Śliwka kalifornijska obowiązkowa na święta

Okres świąteczny dla rynku suszonej śliwki jest czasem bardzo przychylnym. Badania potwierdzają, że konsumenci najczęściej sięgają po śliwkę suszoną w sezonie świątecznym oraz coraz chętniej spożywają ją na co dzień. Suszona śliwka kalifornijska dzięki swojej wszechstronności kulinarnej oraz naturalnym walorom odżywczym jest pożądanym dodatkiem do potraw wigilijnych. Badania przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że owoc ten najczęściej używany [...]

Okres świąteczny dla rynku suszonej śliwki jest czasem bardzo przychylnym. Badania potwierdzają, że konsumenci najczęściej sięgają po śliwkę suszoną w sezonie świątecznym oraz coraz chętniej spożywają ją na co dzień.

Suszona śliwka kalifornijska dzięki swojej wszechstronności kulinarnej oraz naturalnym walorom odżywczym jest pożądanym dodatkiem do potraw wigilijnych. Badania przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że owoc ten najczęściej używany jest w okresie świątecznym przez 67 proc. ankietowanych. Ponadto odnotowano, że 47 proc. konsumentów deklaruje spożywanie suszonej śliwki także jako przekąski. Z badań wynika, że utrzymuje się tendencja do większej konsumpcji tych owoców, 25 proc. ankietowanych przyznaje, że zamierza kupować suszone śliwki częściej.

 cpb_wynik_badania

Królowa wigilijnych potraw

O pozytywnym  trendzie dla kategorii suszonej śliwki w świątecznej kuchni mogą świadczyć także wyniki raportu monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. Pokazują one, że w bieżącym roku na przełomie listopada i grudnia w prasie drukowanej i w internecie pojawiło się blisko 600 publikacji, w których wspominano o suszonych śliwkach – o ponad 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2015 roku.

Grubszy portfel Polaka

Obiecujące prognozy niosą także badania przeprowadzone przez firmę Deloitte „Zakupy świąteczne 2016”. Według nich Polacy zamierzają przeznaczyć na świąteczne wydatki  1121zł, o ponad 5% więcej niż w roku 2015, z czego ponad 500 zł na produkty spożywcze.

 

* * *

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=100 w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2016 metodą CAWI.

Pobierz

MniejWięcej
Śliwka kalifornijska najlepsza w branży spożywczej

Śliwka kalifornijska najlepsza w branży spożywczej

„Przyjaciółka z Kalifornii” uznana najlepszą kampanią public relations sektora spożywczego w konkursie Złote Spinacze 2016.   Zimny wieczór 2 grudnia br. w Warszawie okazał się niezwykle gorący dla branży suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii. W czasie gali finałowej XIV edycji najbardziej prestiżowego konkursu branży public relations – Złote Spinacze, nagrodzono najlepsze kampanie PR. „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona przez California Prune [...]

„Przyjaciółka z Kalifornii” uznana najlepszą kampanią public relations sektora spożywczego
w konkursie Złote Spinacze 2016.  

Zimny wieczór 2 grudnia br. w Warszawie okazał się niezwykle gorący dla branży suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii. W czasie gali finałowej XIV edycji najbardziej prestiżowego konkursu branży public relations – Złote Spinacze, nagrodzono najlepsze kampanie PR. „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona przez California Prune Board na rzecz umacniania polskiego rynku śliwki kalifornijskiej, otrzymała najwyższą nagrodę przyznaną w tym roku przez Jury w kategorii sektor spożywczy – Srebrny Spinacz. Dodatkowo kampania znalazła się w gronie trzech najlepszych projektów wyróżnionych w kategorii: efektywność.

To bardzo duże wyróżnienie. Ostanie lata naszej aktywności w Polsce, pokazują że tutejsi konsumenci pokochali śliwki kalifornijskie. Z wzajemnością! Intensywnie pracujemy ze znakomitymi dziennikarzami oraz dynamicznie rozwijającą się blogosferą kulinarną. Utalentowani polscy szefowie kuchni wciąż nadają śliwce kalifornijskiej nowe oblicze. Skupiamy się na tym, aby nie tylko wysyłać komunikaty, ale słuchać naszych odbiorców i przygotowywać treści, które mogą być – dosłownie –  konsumowane ze smakiem. Zwycięski debiut w Złotych Spinaczach jest wielkim zaszczytem. Dziękujemy Jury za dostrzeżenie naszych wysiłków. Fakt, że w naszej kategorii nominowano projekty dla takich marek jak Coca-Cola czy E.Wedel świadczy, na jak wysokim poziomie jest konkurs komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Za strategię i prowadzenie kampanii na polskim rynku odpowiada zespół z firmy People PR w składzie Kamila Wardyn-Kopera – Partner, Michał Kopera – Partner, Paulina Mizia – Junior Account Executive oraz zespół California Prune Board Europe – Esther Ritson-Elliott – European Marketing Director, Maxine Broderick – European Marketing Manager. Konsultantami merytorycznymi kampanii są dietetyczki Jennette Higgs z Wielkiej Brytanii oraz mgr. inż. Barbara Dąbrowska-Górska.

Pełna lista nagrodzonych dostępna jest na stronie: http://www.zlotespinacze.pl/

Pobierz

MniejWięcej
Śliwka kalifornijska dla ochrony zdrowia

Śliwka kalifornijska dla ochrony zdrowia

Branża śliwki kalifornijskiej rozpoczęła wydawanie profesjonalnego e-newslettera dla dietetyków i specjalistów w dziedzinie ochrony zdrowia. Publikacja redagowana w Wielkiej Brytanii adresowana jest do profesjonalistów w całej Europie. Wiarygodny dietetyk Z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w Polsce wynika, że ponad 70 proc. ankietowanych kobiet jako największy autorytet w dziedzinie zdrowego żywienia wskazuje właśnie dietetyka. Zatem kluczowe jest aby [...]

Branża śliwki kalifornijskiej rozpoczęła wydawanie profesjonalnego e-newslettera dla dietetyków i specjalistów w dziedzinie ochrony zdrowia. Publikacja redagowana w Wielkiej Brytanii adresowana jest do profesjonalistów w całej Europie.

Wiarygodny dietetyk

Z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w Polsce wynika, że ponad 70 proc. ankietowanych kobiet jako największy autorytet w dziedzinie zdrowego żywienia wskazuje właśnie dietetyka. Zatem kluczowe jest aby ta grupa specjalistów miała dostęp do najnowszej wiedzy oraz sprawdzonych informacji. Projekt e-newslettera to część programu komunikacyjnego California Prune Board prowadzonego w całej Europie. Inicjatywa skierowana jest do ekspertów w dziedzinie ochrony zdrowia oraz żywienia i służy wymianie najnowszych informacji nt. właściwości odżywczych suszonej śliwki.
Jako producent owoców wysokiej jakości, bogatych w unikalne właściwości odżywcze, branża  suszonej śliwki z Kalifornii jest naturalnym partnerem dla środowiska dietetyków i specjalistów w dziedzinie ochrony zdrowia. Od wielu lat inwestujemy w badania naukowe, dzięki którym wiemy coraz więcej o  wpływie suszonej śliwki  na zdrowie człowieka.  Współpracujemy  z ekspertami ds. żywienia w całej Europie i zależy nam aby specjaliści dostęp do sprawdzonych źródeł wiedzy, gdzie znajdą najnowsze i rzetelne informacje komentuje uruchomienie e-newslettera Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Owoc z certyfikatem

Suszone śliwki to obecnie jedyny naturalny, pełnowartościowy suszony owoc, co do którego Komisja Europejska wydała oświadczenie. Spożywanie 100g śliwek kalifornijskich dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety oraz zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.
Dostęp do e-newslettera można znaleźć pod adresem: http://californiaprunes.pl/centrum-zasobow/dietetycy-ochrona-zdrowia/

* * *

W informacji cytowane są wyniki badania „Style odżywiania wśród Polek” przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę IQS na grupie kobiet N=500 w wieku 25-45 lat, mieszkających w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-22.03.2015 metodą

Pobierz

MniejWięcej