Centrum zasobów

×

Prasa Branżowa

Śliwka kalifornijska najlepsza w branży spożywczej

Śliwka kalifornijska najlepsza w branży spożywczej

„Przyjaciółka z Kalifornii” uznana najlepszą kampanią public relations sektora spożywczego w konkursie Złote Spinacze 2016.   Zimny wieczór 2 grudnia br. w Warszawie okazał się niezwykle gorący dla branży suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii. W czasie gali finałowej XIV edycji najbardziej prestiżowego konkursu branży public relations – Złote Spinacze, nagrodzono najlepsze kampanie PR. „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona przez California Prune [...]

„Przyjaciółka z Kalifornii” uznana najlepszą kampanią public relations sektora spożywczego
w konkursie Złote Spinacze 2016.  

Zimny wieczór 2 grudnia br. w Warszawie okazał się niezwykle gorący dla branży suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii. W czasie gali finałowej XIV edycji najbardziej prestiżowego konkursu branży public relations – Złote Spinacze, nagrodzono najlepsze kampanie PR. „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona przez California Prune Board na rzecz umacniania polskiego rynku śliwki kalifornijskiej, otrzymała najwyższą nagrodę przyznaną w tym roku przez Jury w kategorii sektor spożywczy – Srebrny Spinacz. Dodatkowo kampania znalazła się w gronie trzech najlepszych projektów wyróżnionych w kategorii: efektywność.

To bardzo duże wyróżnienie. Ostanie lata naszej aktywności w Polsce, pokazują że tutejsi konsumenci pokochali śliwki kalifornijskie. Z wzajemnością! Intensywnie pracujemy ze znakomitymi dziennikarzami oraz dynamicznie rozwijającą się blogosferą kulinarną. Utalentowani polscy szefowie kuchni wciąż nadają śliwce kalifornijskiej nowe oblicze. Skupiamy się na tym, aby nie tylko wysyłać komunikaty, ale słuchać naszych odbiorców i przygotowywać treści, które mogą być – dosłownie –  konsumowane ze smakiem. Zwycięski debiut w Złotych Spinaczach jest wielkim zaszczytem. Dziękujemy Jury za dostrzeżenie naszych wysiłków. Fakt, że w naszej kategorii nominowano projekty dla takich marek jak Coca-Cola czy E.Wedel świadczy, na jak wysokim poziomie jest konkurs komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Za strategię i prowadzenie kampanii na polskim rynku odpowiada zespół z firmy People PR w składzie Kamila Wardyn-Kopera – Partner, Michał Kopera – Partner, Paulina Mizia – Junior Account Executive oraz zespół California Prune Board Europe – Esther Ritson-Elliott – European Marketing Director, Maxine Broderick – European Marketing Manager. Konsultantami merytorycznymi kampanii są dietetyczki Jennette Higgs z Wielkiej Brytanii oraz mgr. inż. Barbara Dąbrowska-Górska.

Pełna lista nagrodzonych dostępna jest na stronie: http://www.zlotespinacze.pl/

Pobierz

MniejWięcej
Śliwka kalifornijska dla ochrony zdrowia

Śliwka kalifornijska dla ochrony zdrowia

Branża śliwki kalifornijskiej rozpoczęła wydawanie profesjonalnego e-newslettera dla dietetyków i specjalistów w dziedzinie ochrony zdrowia. Publikacja redagowana w Wielkiej Brytanii adresowana jest do profesjonalistów w całej Europie. Wiarygodny dietetyk Z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w Polsce wynika, że ponad 70 proc. ankietowanych kobiet jako największy autorytet w dziedzinie zdrowego żywienia wskazuje właśnie dietetyka. Zatem kluczowe jest aby [...]

Branża śliwki kalifornijskiej rozpoczęła wydawanie profesjonalnego e-newslettera dla dietetyków i specjalistów w dziedzinie ochrony zdrowia. Publikacja redagowana w Wielkiej Brytanii adresowana jest do profesjonalistów w całej Europie.

Wiarygodny dietetyk

Z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w Polsce wynika, że ponad 70 proc. ankietowanych kobiet jako największy autorytet w dziedzinie zdrowego żywienia wskazuje właśnie dietetyka. Zatem kluczowe jest aby ta grupa specjalistów miała dostęp do najnowszej wiedzy oraz sprawdzonych informacji. Projekt e-newslettera to część programu komunikacyjnego California Prune Board prowadzonego w całej Europie. Inicjatywa skierowana jest do ekspertów w dziedzinie ochrony zdrowia oraz żywienia i służy wymianie najnowszych informacji nt. właściwości odżywczych suszonej śliwki.
Jako producent owoców wysokiej jakości, bogatych w unikalne właściwości odżywcze, branża  suszonej śliwki z Kalifornii jest naturalnym partnerem dla środowiska dietetyków i specjalistów w dziedzinie ochrony zdrowia. Od wielu lat inwestujemy w badania naukowe, dzięki którym wiemy coraz więcej o  wpływie suszonej śliwki  na zdrowie człowieka.  Współpracujemy  z ekspertami ds. żywienia w całej Europie i zależy nam aby specjaliści dostęp do sprawdzonych źródeł wiedzy, gdzie znajdą najnowsze i rzetelne informacje komentuje uruchomienie e-newslettera Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Owoc z certyfikatem

Suszone śliwki to obecnie jedyny naturalny, pełnowartościowy suszony owoc, co do którego Komisja Europejska wydała oświadczenie. Spożywanie 100g śliwek kalifornijskich dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety oraz zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.
Dostęp do e-newslettera można znaleźć pod adresem: http://californiaprunes.pl/centrum-zasobow/dietetycy-ochrona-zdrowia/

* * *

W informacji cytowane są wyniki badania „Style odżywiania wśród Polek” przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę IQS na grupie kobiet N=500 w wieku 25-45 lat, mieszkających w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-22.03.2015 metodą

Pobierz

MniejWięcej
Śliwka kalifornijska rocznik 2016

Śliwka kalifornijska rocznik 2016

Branża śliwki kalifornijskiej potwierdza – tegoroczne zbiory są wyjątkowo wysokiej jakości. Zakończyły się śliwkowe żniwa w Kalifornii. Tegoroczne zbiory podobnie jak w poprzednich latach przyniosły owoce bardzo wysokiej jakości. Sezon okazał się wyzwaniem dla plantatorów za oceanem, jednak Kalifornia pozostaje światowym liderem produkcji suszonej śliwki na świecie. Śliwka kalifornijska edycja limitowana W marcu br. pojawiły się pierwsze sygnały, że zbliżające [...]

Branża śliwki kalifornijskiej potwierdza – tegoroczne zbiory są wyjątkowo wysokiej jakości.

Zakończyły się śliwkowe żniwa w Kalifornii. Tegoroczne zbiory podobnie jak w poprzednich latach przyniosły owoce bardzo wysokiej jakości. Sezon okazał się wyzwaniem dla plantatorów za oceanem, jednak Kalifornia pozostaje światowym liderem produkcji suszonej śliwki na świecie.

Śliwka kalifornijska edycja limitowana

W marcu br. pojawiły się pierwsze sygnały, że zbliżające się zbiory będą dla Kalifornijczyków wyzwaniem. Intensywne opady i burze w północnej części stanu, przeszkodziły w zapylaniu kwiatów, co odbiło się na rozkwicie młodych owoców w sadach. Jednak pomimo trudności, w południowych regionach Kalifornii takich jak Fresno, Madera i Tulare udało się uzyskać wyższe plony niż zakładano, co częściowo zrekompensowało straty w innych częściach stanu. Po zakończonych zbiorach, większość reprezentantów branży potwierdza, że tegoroczna produkcja suszonej śliwki w Kalifornii będzie mniejsza o ok. 45 tys. ton, zgodnie z wcześniejszymi prognozami urzędu statycznego NASS (National Agricultural Statistics Service).

Chociaż wielkość zbiorów jest mniejsza niż w ostatnich latach, to tegoroczne plony odznaczają się bardzo wysoką jakością, duże owoce są słodkie, smaczne i odżywcze. Tegoroczne zbiory podobnie jak limitowana produkcja najlepszego wina, dostarczą konsumentom na całym świecie wyjątkową jakość śliwki z zachodniego wybrzeża USA – mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Manager w California Prune Board (Europe)

Wyjątkowa jakość

Owoce w Kalifornii zanim zostają zerwane z drzewa, są bardzo dokładnie badane i dopiero wtedy gdy zawartość naturalnego cukru jest odpowiednio duża, rozpoczynają się zbiory. Żniwa obywają się w sposób zautomatyzowany, owoce strząsane są z drzew tak aby nawet na chwilę nie mieć kontaktu z ziemią. Następnie cały proces produkcyjny podlega bardzo surowemu nadzorowi jakości. Dlatego śliwka suszona z Kalifornii jest nie tylko słodka i po brzegi wypełniona wartościami odżywczymi, lecz także duża i mięsista. To produkt klasy premium adresowany do konsumentów oczekujących owoców najwyżej jakości, ale także dla biznesu spożywczego między innymi do szefów kuchni, którzy w swoich recepturach fine dining stosują najlepsze naturalne składniki.

Rozwój rynków

Branża śliwki suszonej z Kalifornii, zaopatruje 99 proc. rynku w USA oraz około 40 proc. światowych rynków. Unia Europejska, Kanada, Japonia, Chiny czy Korea Południowa należą do kluczowych partnerów Kalifornijczyków. Dodatkowo Kalifornia jest jednym na świecie regionem, który razem
z najlepszym suszonymi śliwkami inwestuje na rynkach światowych w programy marketingowe, dla wzmocnienia otoczenia biznesowego w branży na całym świecie. Tego rodzaju inwestycje już od kilku lat są prowadzone także na polskim rynku.

Dobra prognoza dla Polskiego rynku

Liczne badania konsumenckie przeprowadzone przez California Prune Board potwierdzają bardzo dobre prognozy dla suszonej śliwki na polskim rynku. Respondenci doceniają kalifornijskie pochodzenie suszonych śliwek, blisko 2/3 badanych wskazało, że jest ono zaletą przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Ponadto blisko 1/3 badanych ma zamiar kupować więcej suszonych śliwek
w przyszłości, a jeszcze więcej, bo ponad 70 proc. respondentów wskazuje, że zamierza kupić te owoce, jeśli będą sprzedawane w akceptowalnej cenie.

 

*****

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=100 w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2016 metodą CAWI.

Pobierz

MniejWięcej
Śliwka kalifornijska w finale Złotych Spinaczy

Śliwka kalifornijska w finale Złotych Spinaczy

Kampania public relations „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona na rzecz umacniania rynku suszonej śliwki kalifornijskiej w Polsce, znalazła się w gronie finalistów XIV edycji Konkursu Złote Spinacze. Inicjatywa została wyróżniona w dwóch kategoriach: Sektor Spożywczy oraz Efektywność. To kolejna dobra informacja dla branży suszonej śliwki kalifornijskiej w Polsce. Kalifornia jest jedynym na świecie regionem, który razem z najlepszym suszonymi śliwkami, dostarcza  [...]

Kampania public relations „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona na rzecz umacniania rynku suszonej śliwki kalifornijskiej w Polsce, znalazła się w gronie finalistów XIV edycji Konkursu Złote Spinacze. Inicjatywa została wyróżniona w dwóch kategoriach: Sektor Spożywczy oraz Efektywność. To kolejna dobra informacja dla branży suszonej śliwki kalifornijskiej w Polsce.

Kalifornia jest jedynym na świecie regionem, który razem z najlepszym suszonymi śliwkami, dostarcza  inwestycji w programy marketingowe służące wzmacnianiu otoczenia biznesowego w branży. Takie działania już od kilku lat prowadzone są także na polskim rynku i właśnie zostały docenione przez branżę public relations w Złotych Spinaczach – jednym z najbardziej prestiżowych konkursów, organizowanym przez Związek Firm Public Relations.

Wyróżnienie komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Manager w California Prune Board (Europe) – już od końca lat 80-tych prowadzimy działania komunikacyjne na rzecz budowania sprzyjającego otoczenia biznesowego dla śliwki kalifornijskiej na wielu europejskich rynkach. Kilka lat temu wystartowaliśmy z programem dla polskiego rynku i od samego początku ta inicjatywa działa z wielkim powodzeniem. Cieszymy się, że wysiłki, które podejmujemy z naszymi polskim partnerami, zostały docenione przez środowisko najlepszych profesjonalistów branży PR. „Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania, która służy zarówno polskim konsumentom, jak i biznesowipodkreśla.

Liczne badania przeprowadzone przez California Prune Board w Polsce potwierdzają bardzo dobre prognozy dla rozwoju biznesu suszonej śliwki nad Wisłą.

Pełna lista finalistów konkursu dostępna na stronie: http://www.zlotespinacze.pl/

Pobierz

MniejWięcej
Kalifornijskie inwestycje w Polsce

Kalifornijskie inwestycje w Polsce

Kalifornijska branża śliwek suszonych kontynuuje inwestycje w Polsce. Właśnie wystartowała trzecia edycja programu marketingowego promującego kategorię śliwki kalifornijskiej na polskim rynku. To dobra wiadomość dla handlu.

Kalifornijska branża śliwek suszonych kontynuuje inwestycje w Polsce. Właśnie wystartowała trzecia edycja programu marketingowego promującego kategorię śliwki kalifornijskiej na polskim rynku. To dobra wiadomość dla handlu.

Pobierz

MniejWięcej