Centrum zasobów

×

Prasa Branżowa

Śliwki kalifornijskie – spada znaczenie ceny!

Śliwki kalifornijskie – spada znaczenie ceny!

Według najnowszych badań spada liczba polskich konsumentów, dla których głównym kryterium zakupu suszonych śliwek jest cena. Przybywa natomiast tych, którzy przy zakupie kierują się wiedzą o zdrowotnych właściwościach tych owoców. Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty, przykładając mniejszą uwagę do ceny. Koszt suszonej śliwki nadal pozostaje pierwszym kryterium wyboru przy zakupie, natomiast jego znaczenie spada. Cena nie gra [...]

Według najnowszych badań spada liczba polskich konsumentów, dla których głównym kryterium zakupu suszonych śliwek jest cena. Przybywa natomiast tych, którzy przy zakupie kierują się wiedzą o zdrowotnych właściwościach tych owoców.

Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty, przykładając mniejszą uwagę do ceny. Koszt suszonej śliwki nadal pozostaje pierwszym kryterium wyboru przy zakupie, natomiast jego znaczenie spada.

Cena nie gra roli

W badaniach przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 roku zaobserwowano spadek znaczenia ceny jako kryterium zakupowego suszonej śliwki o 3 punkty procentowe, w porównaniu do 2014 roku. W tym samym czasie odnotowano wzrost wpływu kryterium zdrowotnego na zakup tego owocu z 17% w 2014 do 21% w 2017 roku. Ankietowani przy wyborze kierują się zatem coraz częściej walorami zdrowotnymi niż ceną. Z badań wynika także,
że respondenci częściej kupowaliby ten produkt, gdyby był bardziej dostępny w okolicznych sklepach.

„Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla producentów zdrowej żywności. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość kupowanych produktów. Badania potwierdzają te trendy. Widać, że znaczenie ceny zaczyna spadać, a zyskuje wiedza o korzyściach płynących ze spożywania suszonych śliwek. Dla branży śliwek z Kalifornii to bardzo dobra wiadomość. Od ponad 3 lat prowadzimy kampanię informacyjną poszerzającą wiedzę konsumentów o właściwościach zdrowotnych tego owocu. Widzimy, że dla Polaków zaczyna być ona coraz bardziej istotna przy wyborze suszonych śliwek.” – komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.

               tableka    

Źródło: Badanie U&A 2017, N=1000,  Rose Research dla California Prune Board

Udane zbiory w Kalifornii

W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek zakończyły się w drugiej połowie września. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku. Szacowana wielkość zbiorów to 105 tys. ton. Jest to dobry rok dla branży suszonej śliwki z Kalifornii.

* * *

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000, w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2017 metodą CAWI.

Pobierz

MniejWięcej
Zbiory śliwek w Kalifornii zakończone sukcesem!

Zbiory śliwek w Kalifornii zakończone sukcesem!

W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek dobiegły końca. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku.  Farmerzy z Kalifornii potwierdzają, że był to dobry rok dla rynku suszonych śliwek. Zbiory trwające zazwyczaj od połowy sierpnia, w roku 2017 rozpoczęły się nieco później. Zakończyły się w drugiej połowie [...]

W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek dobiegły końca. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku. 

Farmerzy z Kalifornii potwierdzają, że był to dobry rok dla rynku suszonych śliwek. Zbiory trwające zazwyczaj od połowy sierpnia, w roku 2017 rozpoczęły się nieco później. Zakończyły się w drugiej połowie września.

W tym roku branża śliwek z Kalifornii powraca do wysokich poziomów zbiorów, z korzyścią dla rynku i konsumentów. Sadownicy kalifornijscy poinformowali, że drzewa śliwkowe zdążyły odrodzić się po wyzwaniach pogodowych, które dotknęły całą branżę w roku 2016. Zdrowe drzewka obrodziły w owoce, które niezmiennie reprezentują owoc najwyższej klasy, jakim jest śliwka kalifornijska”. komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.

Naturalny cukier ma znaczenie

Aby suszona śliwka z Kalifornii osiągnęła swoją charakterystyczną naturalną słodycz sadownicy regularnie mierzą poziom zawartości cukru w owocu dojrzewającym na drzewie. Brix to jednostka służąca do jego zbadania. Kalifornijczycy zaczynają pomiary, kiedy wartość cukru w owocu wynosi 16-18 jednostek brix. Sprawdzają jego poziom co tydzień, aby osiągnął wartość minimum 22 jednostek. Sygnałem do rozpoczęcia zbiorów jest moment, w którym poziom słodyczy w śliwce osiągnie 30 jednostek brix. Przy takiej wartości owoc jest niezwykle słodki, ale też i odpowiednio ciężki, co z kolei pozwala osiągnąć znakomite rezultaty przy suszeniu. Przeciętnie w ciągu jednego dnia sadownicy w Kalifornii zbierają śliwki z obszaru 10-15 arów.

Zapowiada się dobry rok dla suszonych śliwek kalifornijskich. Obfite plony dały w tym roku śliwkę słodką i mięsistą, która jak zawsze wyznacza najwyższe standardy dla całej branży suszonych śliwek„. – komentuje John Taylor, Vice President/właściciel, Taylor Brothers Farms.

Kalifornia ma znaczenie

Według badań Polacy chcą coraz częściej jeść suszoną śliwkę. Jej zakup w akceptowalnej cenie deklaruje 70 proc., natomiast 55 proc. ankietowanych wyraża chęć spożywania jej częściej niż raz w tygodniu. Ponadto konsumenci w Polsce doceniają kalifornijskie pochodzenie tego owocu. Dla 55% z nich, przy zakupie ważne jest kalifornijskie pochodzenie suszonej śliwki.

* * *

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000, w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2017 metodą CAWI.

Pobierz

MniejWięcej
Kolejny rok inwestycji Kalifornijczyków w Polsce

Kolejny rok inwestycji Kalifornijczyków w Polsce

Trwają zbiory śliwek w północnej Kalifornii. Prognozy dla rynku śliwki kalifornijskiej są optymistycznie, a Amerykanie właśnie rozpoczęli kolejny cykl inwestycji w programy marketingowe również w Polsce. Według najnowszych badań konsumenckich utrzymuje się trend, w którym Polacy zamierzają kupować więcej suszonych śliwek w przyszłości – 28 proc. ankietowanych deklaruje taką chęć. Żniwa w Kalifornii trwają od połowy sierpnia, przez ok. 30 [...]

Trwają zbiory śliwek w północnej Kalifornii. Prognozy dla rynku śliwki kalifornijskiej są optymistycznie, a Amerykanie właśnie rozpoczęli kolejny cykl inwestycji w programy marketingowe również w Polsce. Według najnowszych badań konsumenckich utrzymuje się trend, w którym Polacy zamierzają kupować więcej suszonych śliwek w przyszłości – 28 proc. ankietowanych deklaruje taką chęć.

Żniwa w Kalifornii trwają od połowy sierpnia, przez ok. 30 dni. Całkowicie zautomatyzowane zbiory, poprzedzone są starannymi badanymi zawartości naturalnego cukru w owocach. Śliwki w kalifornijskich dolinach Sacramento i San Joaquin strząsane są z drzew przy pomocy maszyn, aby nie miały kontaktu z ziemią. Prace zaczynają się, kiedy owoce osiągną odpowiednio wysoki poziom słodkości, co gwarantuje wysoką jakość i mięsistość śliwki w procesie suszenia. Następnie śliwki myte są źródlaną wodą oraz suszone w specjalnych tunelach. Według prognoz podanych w czerwcu przez Amerykański Urząd Statystyczny ds. Rolnictwa (NASS), szacowane tegoroczne zbiory suszonych śliwek kalifornijskich wyniosą ok. 105 tys. ton.

Śliwki kalifornijskie na polskim rynku

Kalifornijską branżę suszonej śliwki reprezentuje California Prune Board. Rada działa już ponad 65 lat, prowadząc programy marketingowe oraz badania. W Polsce inwestycje w programy marketingowe na rzecz wzmacniania rynku śliwki kalifornijskiej zaczęły się w 2014 roku.

Śliwka kalifornijska cieszy się coraz większym uznaniem polskich konsumentów, którzy jak pokazują badania cenią sobie zdrowe i jakościowe produkty. W kampaniach informacyjnych staramy się pokazać wysoką jakość śliwki z Kalifornii, a także dzielimy się świeżymi pomysłami na zastosowanie tego wszechstronnego owocu w kuchni. 70 proc. badanych konsumentów deklarujących chęć zakupu suszonej śliwki, to wspaniały wynik. Kolejne inwestycje w Polsce to dobra informacja zarówno dla polskiego jak i kalifornijskiego biznesu” – mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Uznanie wśród konsumentów

Jak pokazują najnowsze badania z czerwca 2017 roku, Polscy konsumenci docenili wyjątkową jakość i wszechstronność kulinarną suszonej śliwki kalifornijskiej. Coraz częściej spożywają suszoną śliwkę jako przekąskę. Badania pokazują, że zakup suszonej śliwki częściej niż raz w miesiącu deklaruje 47 proc., natomiast 55 proc. ankietowanych deklaruje chęć spożywania jej częściej niż raz w tygodniu. Blisko 70 proc. ankietowanych jest świadoma kalifornijskiego pochodzenia tych suszonych owoców.

* * *

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000, w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2017 metodą CAWI.

Pobierz

MniejWięcej
Superfood szansą dla rynku spożywczego

Superfood szansą dla rynku spożywczego

Od kilku lat wzmacnia się trend rynkowy dla produktów superfood. Pozytywne wiadomości dla sympatyków super-żywności napływają właśnie z Kalifornii. Według danych Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) tegoroczne, szacowane plony śliwek kalifornijskich wyniosą 105 tys. ton, co oznacza ponad 100 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem 2016! To bardzo dobra informacja dla biznesu. Obfity rok Pozytywne prognozy sierpniowych zbiorów pozwalają [...]

Od kilku lat wzmacnia się trend rynkowy dla produktów superfood. Pozytywne wiadomości dla sympatyków super-żywności napływają właśnie z Kalifornii. Według danych Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) tegoroczne, szacowane plony śliwek kalifornijskich wyniosą 105 tys. ton, co oznacza ponad 100 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem 2016! To bardzo dobra informacja dla biznesu.

Obfity rok

Pozytywne prognozy sierpniowych zbiorów pozwalają zachować optymizm i sądzić, że w roku 2017 Kalifornia będzie miała znaczący wkład w rozwój światowych rynków super-żywności.

Z optymizmem patrzymy w rok 2017. Szacowany wzrost plonów o 106 proc. to obiecująca prognoza dla całego rynku suszonych śliwek z Kalifornii, ale także dla przemysłu spożywczego. Ponadto w tym roku nie tylko przewidywane są zwiększone zbiory, ale również wyższa sprzedaż drzewek śliwkowych. W 2017 r. odnotowano wzrost ich sprzedaży o 14% i przewiduje się kolejny, ośmioprocentowy w 2018 r. do 652 185 drzew. To dobre dane na przyszłość.– komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Zorientowani na zdrowie

Zdrowe jedzenie staje się coraz popularniejsze nie tylko w Europie, ale również w Polsce. Do tego trendu zalicza się także moda na jedzenie typu super-żywność. Według raportu MINTEL, globalny rynek produktów „superfood”, „supergrain”, „superfood” w latach 2011- 2015 urósł o 202 proc. Superfood to produkty naturalnie bogate w składniki odżywcze, uważane za szczególnie korzystne dla naszego zdrowia. Do grupy tych produktów należą suszone śliwki wyróżniające się tym, że są aktualnie jedynym suszonym owocem, który uzyskał potwierdzone oświadczenie zdrowotne w Europie[1]. Taka żywność regularnie pojawia się w codziennym menu polskiego konsumenta, a biznes spożywczy systematycznie rozszerza swoją ofertę, aby sprostać oczekiwaniom wymagających klientów.  W ten trend chce wpisać się branża suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii, która od kilku lat realizuje nad Wisłą kampanię marketingową, służącą rozwojowi rynku suszonej śliwki w tej części Europy.

 

Szansa food biznesu

Zwiększający się popyt na super-żywność jest sprzyjającą perspektywą dla rozwoju całej branży spożywczej. Na śniadaniu prasowym zorganizowanym 21 czerwca br. w Warszawie przez California Prune Board, eksperci dyskutowali o szansach jakie daje ten trend dla food biznesu.

Trend na produkty typu superfood przywraca zapomniane, mniej używane warzywa i owoce do powszechnego użytku. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą wiedzieć więcej o produkcie, który spożywają. Pochodzenie, jakość, wartości odżywcze w nim zawarte, są dla nich podstawową informacją, której oczekują od producentów żywności, jak i restauracji. Rynek HoReCa już o tym wie i dostosowuje swoją ofertę do tych zmian.” – podsumowuje redaktor naczelna magazynu FoodService Agata Godlewska.

California Prune Board wspiera rynek

California Prune Board od 2014 roku jest zaangażowana w rozwój polskiego sektora śliwki kalifornijskiej. Prowadzi liczne badania i działania skierowane na rozwój otoczenia biznesowego tej branży. Śliwka kalifornijska to naturalnie słodki owoc, bogaty m.in w witaminę K oraz wysokiej jakości witaminę B6, jest rekomendowana przez dietetyków i specjalistów, jako zdrowy dodatek w codziennym żywieniu. Znajduje szerokie zastosowanie w biznesie spożywczym, jako wszechstronny dodatek do produktów spożywczych.

[1] Oświadczenie zdrowotne Komisji Europejskiej potwierdza, że spożywanie 100g śliwek suszonych (ok. 8-12) dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.

Pobierz

MniejWięcej
California Dream w Warszawie!

California Dream w Warszawie!

Współpraca California Prune Board z cukiernią Odette zaowocowała pojawieniem się na rynku nowego, czekoladowego deseru ze śliwką kalifornijską – California Dream. Limitowana edycja ciastka jest dostępna w cukierniach Odette oraz Odette Tea Room do 10 czerwca.  Na całym świecie producenci żywności, szefowie kuchni oraz cukiernicy odkrywają liczne korzyści wynikające z zastosowania w swoich recepturach i procesach suszonej śliwki kalifornijskiej. Ten [...]

Współpraca California Prune Board z cukiernią Odette zaowocowała pojawieniem się na rynku nowego, czekoladowego deseru ze śliwką kalifornijską – California Dream. Limitowana edycja ciastka jest dostępna w cukierniach Odette oraz Odette Tea Room do 10 czerwca. 

Na całym świecie producenci żywności, szefowie kuchni oraz cukiernicy odkrywają liczne korzyści wynikające z zastosowania w swoich recepturach i procesach suszonej śliwki kalifornijskiej. Ten trend dociera również do Polski. Od początku maja br. w cukierni Odette w Warszawie, dostępny jest unikalny deser z dodatkiem suszonej śliwki z Kalifornii. Warszawska pracownia oferuje wykwintne desery klasy premium. Pod nazwą ciastka California Dream kryje się czekoladowy biszkopt z marmoladą ze śliwek kalifornijskich, czekoladowym ganache oraz macerowanymi śliwkami kalifornijskimi w Earl Grey. Limitowana edycja deseru dostępna jest w sprzedaży do 10 czerwca.

Produkty w Europie

Bardzo się cieszymy, że możemy w Polsce zaprezentować ciekawy projekt kulinarny. Od kilku lat podobne inicjatywy prowadzimy z powodzeniem w całej Europie m.in. w Wielkiej Brytanii z cukiernikiem Paul A. Young, którego najnowszym dziełem jest czekoladowa pralina z kozim serem i śliwką kalifornijską. Także we Włoszech szefowie kuchni i mistrzowie cukiernictwa regularnie tworzą nowe produkty z kalifornijskim owocem.” – mówi Maxine Broderick, European Marketing Manager, California Prune Board (Europe).

Kalifornijska inspiracja branży spożywczej

Suszone śliwki kalifornijskie stosowane są w branży spożywczej nie tylko w postaci całego owocu. Branża profesjonalistów może również korzystać z naturalnych produktów pochodnych jak: pasta, koncentrat, puree a nawet proszek z suszonych śliwek kalifornijskich. Pod względem smaku, jak i formy śliwki kalifornijskie znajdują nieograniczone zastosowanie w branży spożywczej. Są między innymi idealnym i zdrowym składnikiem w wyrobach piekarniczych, czekoladowych, mlecznych czy mięsnych a także zdrowej żywności fit. Ponadto śliwki kalifornijskie dzięki naturalnie występującej słodyczy i lekko kwaskowatym smaku mogą być użyte zarówno w daniach słodkich jak i słonych.

Od 2014 roku California Prune Board, organizacja reprezentująca branżę śliwki kalifornijskiej prowadzi w Polsce szeroko zakrojone działania marketingowe wspierające i promujące zalety naturalnej i kulinarnie wszechstronnej śliwki kalifornijskiej.

 

Pobierz

MniejWięcej