Centrum zasobów

×

Prasa Branżowa

Superfood szansą dla rynku spożywczego

Superfood szansą dla rynku spożywczego

Od kilku lat wzmacnia się trend rynkowy dla produktów superfood. Pozytywne wiadomości dla sympatyków super-żywności napływają właśnie z Kalifornii. Według danych Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) tegoroczne, szacowane plony śliwek kalifornijskich wyniosą 105 tys. ton, co oznacza ponad 100 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem 2016! To bardzo dobra informacja dla biznesu. Obfity rok Pozytywne prognozy sierpniowych zbiorów pozwalają [...]

Od kilku lat wzmacnia się trend rynkowy dla produktów superfood. Pozytywne wiadomości dla sympatyków super-żywności napływają właśnie z Kalifornii. Według danych Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) tegoroczne, szacowane plony śliwek kalifornijskich wyniosą 105 tys. ton, co oznacza ponad 100 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem 2016! To bardzo dobra informacja dla biznesu.

Obfity rok

Pozytywne prognozy sierpniowych zbiorów pozwalają zachować optymizm i sądzić, że w roku 2017 Kalifornia będzie miała znaczący wkład w rozwój światowych rynków super-żywności.

Z optymizmem patrzymy w rok 2017. Szacowany wzrost plonów o 106 proc. to obiecująca prognoza dla całego rynku suszonych śliwek z Kalifornii, ale także dla przemysłu spożywczego. Ponadto w tym roku nie tylko przewidywane są zwiększone zbiory, ale również wyższa sprzedaż drzewek śliwkowych. W 2017 r. odnotowano wzrost ich sprzedaży o 14% i przewiduje się kolejny, ośmioprocentowy w 2018 r. do 652 185 drzew. To dobre dane na przyszłość.– komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Zorientowani na zdrowie

Zdrowe jedzenie staje się coraz popularniejsze nie tylko w Europie, ale również w Polsce. Do tego trendu zalicza się także moda na jedzenie typu super-żywność. Według raportu MINTEL, globalny rynek produktów „superfood”, „supergrain”, „superfood” w latach 2011- 2015 urósł o 202 proc. Superfood to produkty naturalnie bogate w składniki odżywcze, uważane za szczególnie korzystne dla naszego zdrowia. Do grupy tych produktów należą suszone śliwki wyróżniające się tym, że są aktualnie jedynym suszonym owocem, który uzyskał potwierdzone oświadczenie zdrowotne w Europie[1]. Taka żywność regularnie pojawia się w codziennym menu polskiego konsumenta, a biznes spożywczy systematycznie rozszerza swoją ofertę, aby sprostać oczekiwaniom wymagających klientów.  W ten trend chce wpisać się branża suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii, która od kilku lat realizuje nad Wisłą kampanię marketingową, służącą rozwojowi rynku suszonej śliwki w tej części Europy.

 

Szansa food biznesu

Zwiększający się popyt na super-żywność jest sprzyjającą perspektywą dla rozwoju całej branży spożywczej. Na śniadaniu prasowym zorganizowanym 21 czerwca br. w Warszawie przez California Prune Board, eksperci dyskutowali o szansach jakie daje ten trend dla food biznesu.

Trend na produkty typu superfood przywraca zapomniane, mniej używane warzywa i owoce do powszechnego użytku. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą wiedzieć więcej o produkcie, który spożywają. Pochodzenie, jakość, wartości odżywcze w nim zawarte, są dla nich podstawową informacją, której oczekują od producentów żywności, jak i restauracji. Rynek HoReCa już o tym wie i dostosowuje swoją ofertę do tych zmian.” – podsumowuje redaktor naczelna magazynu FoodService Agata Godlewska.

California Prune Board wspiera rynek

California Prune Board od 2014 roku jest zaangażowana w rozwój polskiego sektora śliwki kalifornijskiej. Prowadzi liczne badania i działania skierowane na rozwój otoczenia biznesowego tej branży. Śliwka kalifornijska to naturalnie słodki owoc, bogaty m.in w witaminę K oraz wysokiej jakości witaminę B6, jest rekomendowana przez dietetyków i specjalistów, jako zdrowy dodatek w codziennym żywieniu. Znajduje szerokie zastosowanie w biznesie spożywczym, jako wszechstronny dodatek do produktów spożywczych.

[1] Oświadczenie zdrowotne Komisji Europejskiej potwierdza, że spożywanie 100g śliwek suszonych (ok. 8-12) dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.

Pobierz

MniejWięcej
California Dream w Warszawie!

California Dream w Warszawie!

Współpraca California Prune Board z cukiernią Odette zaowocowała pojawieniem się na rynku nowego, czekoladowego deseru ze śliwką kalifornijską – California Dream. Limitowana edycja ciastka jest dostępna w cukierniach Odette oraz Odette Tea Room do 10 czerwca.  Na całym świecie producenci żywności, szefowie kuchni oraz cukiernicy odkrywają liczne korzyści wynikające z zastosowania w swoich recepturach i procesach suszonej śliwki kalifornijskiej. Ten [...]

Współpraca California Prune Board z cukiernią Odette zaowocowała pojawieniem się na rynku nowego, czekoladowego deseru ze śliwką kalifornijską – California Dream. Limitowana edycja ciastka jest dostępna w cukierniach Odette oraz Odette Tea Room do 10 czerwca. 

Na całym świecie producenci żywności, szefowie kuchni oraz cukiernicy odkrywają liczne korzyści wynikające z zastosowania w swoich recepturach i procesach suszonej śliwki kalifornijskiej. Ten trend dociera również do Polski. Od początku maja br. w cukierni Odette w Warszawie, dostępny jest unikalny deser z dodatkiem suszonej śliwki z Kalifornii. Warszawska pracownia oferuje wykwintne desery klasy premium. Pod nazwą ciastka California Dream kryje się czekoladowy biszkopt z marmoladą ze śliwek kalifornijskich, czekoladowym ganache oraz macerowanymi śliwkami kalifornijskimi w Earl Grey. Limitowana edycja deseru dostępna jest w sprzedaży do 10 czerwca.

Produkty w Europie

Bardzo się cieszymy, że możemy w Polsce zaprezentować ciekawy projekt kulinarny. Od kilku lat podobne inicjatywy prowadzimy z powodzeniem w całej Europie m.in. w Wielkiej Brytanii z cukiernikiem Paul A. Young, którego najnowszym dziełem jest czekoladowa pralina z kozim serem i śliwką kalifornijską. Także we Włoszech szefowie kuchni i mistrzowie cukiernictwa regularnie tworzą nowe produkty z kalifornijskim owocem.” – mówi Maxine Broderick, European Marketing Manager, California Prune Board (Europe).

Kalifornijska inspiracja branży spożywczej

Suszone śliwki kalifornijskie stosowane są w branży spożywczej nie tylko w postaci całego owocu. Branża profesjonalistów może również korzystać z naturalnych produktów pochodnych jak: pasta, koncentrat, puree a nawet proszek z suszonych śliwek kalifornijskich. Pod względem smaku, jak i formy śliwki kalifornijskie znajdują nieograniczone zastosowanie w branży spożywczej. Są między innymi idealnym i zdrowym składnikiem w wyrobach piekarniczych, czekoladowych, mlecznych czy mięsnych a także zdrowej żywności fit. Ponadto śliwki kalifornijskie dzięki naturalnie występującej słodyczy i lekko kwaskowatym smaku mogą być użyte zarówno w daniach słodkich jak i słonych.

Od 2014 roku California Prune Board, organizacja reprezentująca branżę śliwki kalifornijskiej prowadzi w Polsce szeroko zakrojone działania marketingowe wspierające i promujące zalety naturalnej i kulinarnie wszechstronnej śliwki kalifornijskiej.

 

Pobierz

MniejWięcej
65 lat znakomitości w branży

65 lat znakomitości w branży

California Prune Board, organizacja reprezentująca branżę śliwki kalifornijskiej, uznawana za największego światowego producenta suszonej śliwki, świętuje swoje 65. urodziny. Wraz z początkiem jubileuszowego roku organizacja ogłasza największy w historii projekt badań klinicznych nad związkiem pomiędzy spożywaniem śliwek suszonych a zdrowiem kości[1]. Obecnie suszona śliwka jest jedynym suszonym owocem, który uzyskał autoryzowane oświadczenie zdrowotne w Europie o pozytywnym wpływie na funkcjonowanie [...]

California Prune Board, organizacja reprezentująca branżę śliwki kalifornijskiej, uznawana za największego światowego producenta suszonej śliwki, świętuje swoje 65. urodziny.

Wraz z początkiem jubileuszowego roku organizacja ogłasza największy w historii projekt badań klinicznych nad związkiem pomiędzy spożywaniem śliwek suszonych a zdrowiem kości[1]. Obecnie suszona śliwka jest jedynym suszonym owocem, który uzyskał autoryzowane oświadczenie zdrowotne w Europie o pozytywnym wpływie na funkcjonowanie układu trawiennego[2].

Komentując 65. rocznicę działalności organizacji Executive Director w California Prune Board, Donn Zea mówiZmiany na rynku spożywczym wpłynęły na naszą strategię. Gdy rynek suszonych śliwek miał mniej konkurentów, a wymagania konsumentów były inne, komunikacja opierała się na promowaniu smaku suszonej śliwki kalifornijskiej. Jednak zmieniające się nawyki żywieniowe spowodowały, że skierowaliśmy naszą uwagę na wszechstronność, użyteczność i funkcjonalność produktu. Ważne, aby za określeniem „zdrowy produkt” stały rzetelne badania potwierdzające jego pozytywny wpływ na zdrowie. Inwestujemy czas w budowanie relacji z dietetykami i specjalistami w dziedzinie żywienia, którzy pomagają nam lepiej porozumieć się z osobami ceniącymi zdrowe odżywianie. Ponadto nasza współpraca ze znakomitymi szefami kuchni i cukiernikami w całej Europie pozwala ukształtować nowoczesne spojrzenie na suszoną śliwkę. W przyszłości będziemy rozwijać współpracę z ekspertami kulinarnymi oraz prezentować różnorodność kulinarną śliwki kalifornijskiej.

Nowe obszary komunikacji

W ciągu swojej 65-letniej historii California Prune Board promowała najwyższą  jakość suszonej śliwki kalifornijskiej i kultywowała 150-letnią tradycję uprawy przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Sadownicy z Kalifornii wypracowali optymalne warunki uprawy, niepowtarzalne metody produkcji i zbiorów oraz wysokie standardy bezpieczeństwa żywności. Od 1986 roku California Prune Board rozszerzyła swoją działalność o inwestycje w nowatorskie badania nad  właściwościami odżywczymi i zdrowotnymi suszonej śliwki. Zapewniły one owocowi mocne miejsce w kategorii produktów superfood. W ostatnich latach suszona śliwka kalifornijska, znana jako zdrowa przekąska, zaczęła zyskiwać reputację jako niezwykle wszechstronny i wygodny w zastosowaniu owoc w kuchni.

Od 2014 r. California Prune Board prowadzi na polskim rynku kampanię „Przyjaciółka z Kalifornii” na rzecz umacniania polskiego rynku śliwki kalifornijskiej. W 2016 r. kampania została wyróżniona w najważniejszym polskim konkursie branży PR – Złote Spinacze, otrzymując najwyższą nagrodę przyznaną w tym roku przez Jury w kategorii sektor spożywczy – Srebrny Spinacz. Dodatkowo kampania znalazła się w gronie trzech najlepszych projektów wyróżnionych w kategorii efektywność.

[1] Badania będą skoncentrowane na zbadaniu właściwości odżywczych suszonych śliwek w odniesieniu do zdrowia kości u kobiet po menopauzie. Badania prowadzone na Penn State University skoncentrowane są na poszukiwaniu dodatkowych dowodów do badań, które już zostały opublikowane.

[2] Spożywanie 100g śliwek suszonych (ok. 8-12) dziennie, jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit.

 

Pobierz

MniejWięcej
Śliwka kalifornijska obowiązkowa na święta

Śliwka kalifornijska obowiązkowa na święta

Okres świąteczny dla rynku suszonej śliwki jest czasem bardzo przychylnym. Badania potwierdzają, że konsumenci najczęściej sięgają po śliwkę suszoną w sezonie świątecznym oraz coraz chętniej spożywają ją na co dzień. Suszona śliwka kalifornijska dzięki swojej wszechstronności kulinarnej oraz naturalnym walorom odżywczym jest pożądanym dodatkiem do potraw wigilijnych. Badania przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że owoc ten najczęściej używany [...]

Okres świąteczny dla rynku suszonej śliwki jest czasem bardzo przychylnym. Badania potwierdzają, że konsumenci najczęściej sięgają po śliwkę suszoną w sezonie świątecznym oraz coraz chętniej spożywają ją na co dzień.

Suszona śliwka kalifornijska dzięki swojej wszechstronności kulinarnej oraz naturalnym walorom odżywczym jest pożądanym dodatkiem do potraw wigilijnych. Badania przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że owoc ten najczęściej używany jest w okresie świątecznym przez 67 proc. ankietowanych. Ponadto odnotowano, że 47 proc. konsumentów deklaruje spożywanie suszonej śliwki także jako przekąski. Z badań wynika, że utrzymuje się tendencja do większej konsumpcji tych owoców, 25 proc. ankietowanych przyznaje, że zamierza kupować suszone śliwki częściej.

 cpb_wynik_badania

Królowa wigilijnych potraw

O pozytywnym  trendzie dla kategorii suszonej śliwki w świątecznej kuchni mogą świadczyć także wyniki raportu monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. Pokazują one, że w bieżącym roku na przełomie listopada i grudnia w prasie drukowanej i w internecie pojawiło się blisko 600 publikacji, w których wspominano o suszonych śliwkach – o ponad 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2015 roku.

Grubszy portfel Polaka

Obiecujące prognozy niosą także badania przeprowadzone przez firmę Deloitte „Zakupy świąteczne 2016”. Według nich Polacy zamierzają przeznaczyć na świąteczne wydatki  1121zł, o ponad 5% więcej niż w roku 2015, z czego ponad 500 zł na produkty spożywcze.

 

* * *

W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=100 w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2016 metodą CAWI.

Pobierz

MniejWięcej
Śliwka kalifornijska najlepsza w branży spożywczej

Śliwka kalifornijska najlepsza w branży spożywczej

„Przyjaciółka z Kalifornii” uznana najlepszą kampanią public relations sektora spożywczego w konkursie Złote Spinacze 2016.   Zimny wieczór 2 grudnia br. w Warszawie okazał się niezwykle gorący dla branży suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii. W czasie gali finałowej XIV edycji najbardziej prestiżowego konkursu branży public relations – Złote Spinacze, nagrodzono najlepsze kampanie PR. „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona przez California Prune [...]

„Przyjaciółka z Kalifornii” uznana najlepszą kampanią public relations sektora spożywczego
w konkursie Złote Spinacze 2016.  

Zimny wieczór 2 grudnia br. w Warszawie okazał się niezwykle gorący dla branży suszonej śliwki ze słonecznej Kalifornii. W czasie gali finałowej XIV edycji najbardziej prestiżowego konkursu branży public relations – Złote Spinacze, nagrodzono najlepsze kampanie PR. „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona przez California Prune Board na rzecz umacniania polskiego rynku śliwki kalifornijskiej, otrzymała najwyższą nagrodę przyznaną w tym roku przez Jury w kategorii sektor spożywczy – Srebrny Spinacz. Dodatkowo kampania znalazła się w gronie trzech najlepszych projektów wyróżnionych w kategorii: efektywność.

To bardzo duże wyróżnienie. Ostanie lata naszej aktywności w Polsce, pokazują że tutejsi konsumenci pokochali śliwki kalifornijskie. Z wzajemnością! Intensywnie pracujemy ze znakomitymi dziennikarzami oraz dynamicznie rozwijającą się blogosferą kulinarną. Utalentowani polscy szefowie kuchni wciąż nadają śliwce kalifornijskiej nowe oblicze. Skupiamy się na tym, aby nie tylko wysyłać komunikaty, ale słuchać naszych odbiorców i przygotowywać treści, które mogą być – dosłownie –  konsumowane ze smakiem. Zwycięski debiut w Złotych Spinaczach jest wielkim zaszczytem. Dziękujemy Jury za dostrzeżenie naszych wysiłków. Fakt, że w naszej kategorii nominowano projekty dla takich marek jak Coca-Cola czy E.Wedel świadczy, na jak wysokim poziomie jest konkurs komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Za strategię i prowadzenie kampanii na polskim rynku odpowiada zespół z firmy People PR w składzie Kamila Wardyn-Kopera – Partner, Michał Kopera – Partner, Paulina Mizia – Junior Account Executive oraz zespół California Prune Board Europe – Esther Ritson-Elliott – European Marketing Director, Maxine Broderick – European Marketing Manager. Konsultantami merytorycznymi kampanii są dietetyczki Jennette Higgs z Wielkiej Brytanii oraz mgr. inż. Barbara Dąbrowska-Górska.

Pełna lista nagrodzonych dostępna jest na stronie: http://www.zlotespinacze.pl/

Pobierz

MniejWięcej