5 prostych zmian, które sprawią, że schudniesz!

5 prostych zmian, które sprawią, że schudniesz!
Nie dla Ciebie rygorystyczna dieta? Poznaj sekrety szczupłych osób! Jak to jest, że niektórzy jedzą wszystko, nie tyją i cieszą się życiem? Wystarczy, że na co dzień będziesz dokonywać drobnych, ale ważnych wyborów. Suma niewielkich zmian przełoży się na efekt i niższą masę ciała!

Wyeliminuj napoje słodzone

W każdej szklance kolorowego, gazowanego napoju wypijasz nawet 5 łyżeczek cukru! Na jednej szklance często się nie kończy… Organizm, mimo wypicia dużej ilości kalorii, nie daje sygnału sytości. Twoje ciało nie jest ewolucyjnie przystosowane do przyjmowania kalorii w postaci płynów! Razem z litrową butelką napoju słodzonego „zjadasz” lunch, choć wartości odżywczych nie ma z nim żadnych.

Miej opracowane „wyjście awaryjne”

Codzienne życie przynosi wiele zaskakujących sytuacji. Po pracy biegniesz załatwić sprawę urzędową, przedłużyło się spotkanie na mieście, utknęłaś w korku itd. Miej zawsze przygotowane dietetyczne „wyjście awaryjne”.

Nie wychodź z domu bez niewielkiej przekąski!

Wrzuć do torebki suszone śliwki kalifornijskie, niewielkie pudełeczko pistacji czy kilka kromek razowego, chrupkiego pieczywa. Dzięki temu, gdy zgłodniejesz, nie sięgniesz po śmieciowe jedzenie.

Gotuj na zapas!

Gotujesz zupę? Przygotuj 2 porcje więcej i zamróź. Zostały ci resztki z obiadu? Włóż je do zamrażalki! Dzięki dodatkowym porcjom obiadowym, zamrożonym zawsze masz gotowy posiłek główny. Możesz też kupić warzywne mieszanki mrożone np. gotowy miks na zupę jarzynową. Wystarczy do nich dodać wodę lub bulion warzywny, przyprawy i zagotować. Zamrażarka jest sprzymierzeńcem osób szczupłych!

Zamień się w kulinarną hedonistkę

Doceniaj to co smakuje i pachnie najlepiej! Bądź wymagająca, rozkoszuj się jedzeniem! Co to oznacza? Powolne jedzenie bez telewizora, komórki i gazety! Ładne nakrycie stołu także uprzyjemni posiłek. Co smakuje najintensywniej? Produkty sezonowe! W maju „składasz się”ze szparagów, a w czerwcu możesz jeść wyłącznie truskawki! Śmiało korzystaj, póki sezonowe skarby są dostępne, świeże i tanie!

Jedz dużo, ale niskokalorycznie

Szczupłe osoby jedzą posiłki duże objętościowo! Mimo tego dania te są niskokaloryczne. Jak to możliwe? Objętość stwarzaj za pomocą warzyw! To najlepsza dieta. Nie żałuj sobie brokułów, rukoli, pomidorów, rzodkiewki… Większość warzyw ma blisko 90% wody w składzie, dlatego nie musisz obawiać się ich wartości kalorycznej. Zadbaj, by warzywa zawsze zajmowały połowę talerza obiadowego, pozostałą część przeznacz na mięso/rybę/warzywa strączkowe (białko) i kaszę/ryż/ziemniaki (węglowodany).
Barbara Dąbrowska, dietetyk, ekspertka kampanii „Przyjaciółka z Kalifornii”. Prowadzi poradnię barbaradabrowska.pl